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Time Travellers – WIP 12

Sep 12, 20223D, Modelling, WIP

The past days were pretty intensive on hard surface props modelling. I decided to fully model the computer even if we won’t see the back parts of the meshes in the final artwork. the model is fully modelled and the new part are unwrapped, everything is ready for texturing!

De la modélisation hard surface ces derniers jours! J’ai décidé de complétement modéliser le PC de la scène et ce, même si les parties arrières ne seront pas visibles dans le rendu final. Le modèle est à présent complet et unwrappé, prêt à être texturé!

The love of adding edge loops and broken loops on flat surfaces

One of the new props is a set of speakers, fairly quickly created in a couple of hours for modelling, unwrapping and texturing.

Un des nouveaux accessoires: un set d’enceintes créé en quelques heures, modélisation, unwrapping et texturing.

Optimisation on poly count for the low version

The other one is a huge air conditioner engine. The model is not entirely done yet but until now: approximately 13 hours of poly modelling recorded to be delivered on Youtube (short version) and Art station for the full length version!

This model will mostly be visible from top 3/4 but guess what: it’s going to be released on the sketchfab store once the artwork will be done! This is one of the reason I’m passing time to model a lot of details. The other reason: it’s fun.

I spent time to find a way to create the tube connected for hot air extraction. The current solution is to go with Railclone and play with many 3D parts of the same element.

Le second nouvel accessoire est un climatiseur. Le modèle est toujours en cours de création, environ 13h de modélisation polygonale entièrement enregistrées pour être diffuser sur Youtube (version courte) et Art station pour la version intégrale!

Bien que ce modèle ne sera visible lui aussi de haut 3/4, il sera mis en vente sur le sketchfab store une fois l’illustration terminée! C’est une des raisons pour lesquelles je passe du temps à détailler le modèle. L’autre raison: c’est fun.

Plusieurs dizaines de minutes passées à penser au système d’extraction d’air chaud. La solution actuelle: modélisation paramétrique via Railclone et plusieurs versions du modèle original.

Next parts to be done: filters in the engine, wheels, grid on top and bottom elements
Elements we’ll definitely won’t see in the final image
Marmoset toolbag reflective shader test to find issues on the curves…
… Some areas show bad curvature behaviour, to be fixed soon
Path follow modifier would also work but the deformations are uniform, it need to be different through the path deformer

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