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Time travelers – WIP 07

Jun 9, 20203D, Modelling, WIP

Today’s wip is about a new prop creation and updated windows textures results.

First, the Ramune bottle. I had a little hard time wondering the topology on the upper part of the body but all went well in the end. Also, I had to think about the way liquid mesh intersect or not the glass part to get a realistic result at render time. The model is made of 4 meshes, the bottle body (including cap), liquid, bubbles and the label.
For the label I replicated the original drawings then used a scan of the main text parts to stick it on the main texture.

Le WIP d’aujourd’hui est focalisé sur la création d’un nouvel accessoire et le résultat de la création des textures de la fenêtre.

Tout d’abord la Ramune! La topologie du haut de la bouteille était un petit puzzle mais au final tout s’est bien emboité. Aussi, pour la partie liquide, il a fallu étudier si les parois devaient ou non être en contact pour obtenir un aspect réaliste au moment du rendu. Le modèle est constitué de 4 parties: le corps (bouchon inclus), liquide, bulles et l’étiquette.
Pour cette dernière, j’ai reproduis le motif original puis j’ai utilisé un scan de l’étiquette originale pour inclure les parties de textes.

The tricky topology part
The main parts of the bottle
Turntable render tests using Japan – 01 HDR pack for lighting

I can say that I had a lot of fun creating the many textures of the windows elements for the scene, thanks to Substance!
Welding points need refinement at the modelling step.

Une fois de plus, grâce à Substance, la création de textures des différents éléments de la fenêtre type était une partie très agréable. La partie soudure des jointures sera à remodeler

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